Veelgestelde vragen
Over ParketvloerShop.nl
1. Wie is ParketvloerShop.nl?
2. Wat doet ParketvloerShop.nl?
3. Waar is ParketvloerShop.nl gevestigd?
ParketvloerShop.nl is gevestigd te Skingen(Frl.), Buorren 1. De postcode is 8816 HV. Op dit adres zijn de showroom, het kantoor en het magazijn gevestigd. Per post verzonden brieven kunnen ook geadresseerd worden op bovenstaand adres.
De website
1. Ik zoek een vloer van een bepaald merk, hoe vind ik die snel?
Klik in het menu op het soort vloer dat u wenst. Hierna verschijnt er aan de linkerkant in het menu een aantal fabrikanten. Door op de fabrikant te klikken verschijnen de series. u kunt ook na de keuze voor het soort vloer de filter "merk" gebruiken en verder filteren op kleur en uitvoering. Klik in het menu op het soort vloer dat u wenst. Hierna verschijnt er aan de linkerkant in het menu een aantal fabrikanten. Door op de fabrikant te klikken verschijnen de series. u kunt ook na de keuze voor het soort vloer de filter "merk" gebruiken en verder filteren op kleur en uitvoeriKlik in het menu op het soort vloer dat u wenst. Hierna verschijnt er aan de linkerkant in het menu een aantal fabrikanten. Door op de fabrikant te klikken verschijnen de series. u kunt ook na de keuze voor het soort vloer de filter "merk" gebruiken en verder filteren op kleur en uitvoering.
2. Ik zoek een vloer met een bepaalde kleur, hoe vind ik die?
Klik op de gewenste vloer soort. Via de filter "kleuren" kunt u een gewenste kleur aangeven.
3. Hoe vind ik de juiste bijmaterialen bij een vloer?
ParketvloerShop.nl heeft voor u alle bijmaterialen gekoppeld aan de vloeren. Als u een vloer gevonden hebt dan klikt u op het decor. Dan vindt u alle ondervloeren, plinten, profielen en accessoires die bij de door u gekozen vloer worden verkocht. U kunt natuurlijk ook de verschillende bijmaterialen opzoeken door te navigeren via het menu.
4. Zijn de prijzen op de website inclusief BTW?
Ja, de prijzen op de website van ParketvloerShop.nl zijn inclusief 21% BTW.
Het winkelmandje vullen
1. Hoe bereken ik de benodigde metrage voor de houtenvloer, laminaat, PVC vloer en de ondervloer?
Maak een tekening van de te leggen ruimte(s). Verdeel deze ruimte(s) in rechte vlakken en bereken van alle vlakken het oppervlak (= lengte x breedte). Tel hierna alle metrages op en vermenigvuldig dat met 1,08 (= 8% snijverlies). De uitkomst vult u in bij het vakje m2 bij het gewenste laminaat/ondervloer. Direct wordt dan voor u het aantal hele pakken berekend.
2. Hoe bereken ik de metrage van de plinten?
Meet alle wanden waar een plint voor of tegen aan komt. Tel deze metrages bij elkaar op en doe daar 3 m extra bij als snijverlies. Deel de uitkomst door de verkoopeenheid zoals vermeld bij de gewenste plint en rond dit af naar een heel getal. dit getal kunt u invullen.
3. Kan ParketvloerShop.nl mij helpen met het berekenen van de metrages?
Ja, ParketvloerShop.nl kan u helpen met het berekenen van de metrages. U kunt een duidelijke tekening mailen met daarop goed leesbaar de maten. Daar de metrages van tekening gemeten worden kan de werkelijkheid verschillen met de uitkomst. ParketvloerShop.nl is NIET aansprakelijk voor eventuele tevelen/tekorten en zal hier dan ook GEEN compensatie voor bieden.
4. Hoe vul ik het winkelmandje?
Als u aan het surfen bent op de website en u wilt een artikel toevoegen aan het winkelmandje, klik dan gewoon op Bestel. U hoeft daarvoor niet eerst ingelogd te zijn.
5. Hoe verander ik de aantallen/metrages van de artikelen in het winkelmandje?
Als u een aantal of metrage van een product wil veranderen dan kunt u klikken op het geschreven product in het winkelmandje. U komt dan weer op de detail pagina van het product zelf. Hier kunt u de goede aantallen/metrages invullen. Als u dat gedaan heeft kunt u rechts bovenaan de website op het winkelmandje klikken en zijn de metrages gewijzigd.
6. Ik wil het aantal van een bijproduct wijzigen maar kom via de klik op het artikel uit bij het laminaat. Hoe komt dat?
Als u een houtenvloer of laminaatvloer heeft gevonden en gelijk via de aanbevolen productenlijst er onder bijartikelen besteld, dan zijn deze gekoppeld aan het laminaat. dit heeft te maken met de kleur van de plinten etc. U kunt dan gewoon via de tabbladeren de bijproducten opzoeken en van aantal wijzigen.
7. Hoe verwijder ik artikelen uit het winkelmandje?
U verwijdert artikelen door te klikken op het winkelmandje rechts bovenin en op het kruisje te klikken achter de artikelen die u wilt verwijderen.
8. Ik wil de houtenvloer of laminaatvloer verwijderen uit het winkelmandje maar ben dan ook gelijk al de bijproducten kwijt. hoe kan dat?
Als u via de tabbladeren onder de houtenvloer of laminaatvloer metrage de bijproducten invult, zijn deze aan houtenvloer of laminaatvloer gekoppeld. Als u de houtenvloer of laminaatvloer verwijderd uit het winkelmandje dan worden de bijartikelen ook automatisch verwijderd. Dit gebeurt om fouten met plintkleuren en fraude met aktieartikelen te voorkomen.
9. Ik wil alleen een bijartikel, besteld via de tabbladeren bij een laminaat decor, verwijderen uit het winkelmandje. Kan dat?
Ja, gekoppelde bijartikelen kunt u verwijderen uit het winkelmandje door op het blauwe kruis achte het artikel te klikken. De rest van de artikelen blijft gewoon achter in het winkelmandje.
Bestellen bij ParketvloerShop.nl
1. Is het online bestellen bij ParketvloerShop.nl wel veilig?
Ja. ParketvloerShop.nl maakt gebruik van een beveiligde verbinding voor de gegevens met betrekking tot betaling. U hoeft dus niet bang te zijn dat uw gegevens door derden gelezen kunnen worden.
2. Moet ik bij een bestelling eerst inloggen/een account aanmaken?
Om via de site te bestellen dient u uw naam en adres gegevens in te vullen. Als u reeds een account bij ons heeft dan kunt u deze gegevens automatisch laten invullen door in te loggen. Nadat u bent ingelogd kunt u oa uw gegevens wijzigen, zich aan- of afmelden voor onze nieuwsbrief. Ook kunt u, indien van toepassing, uw aankopen uit het verleden terugvinden in de Orderhistorie. Mocht u een order geplaatst hebben, kunt u via uw account de status van uw order volgen. Wij zorgen ervoor zorgen dat de status altijd up-to-date is
3. Kan ParketvloerShop.nl ook de juiste metrage voor ons uitrekenen?
ParketvloerShop.nl kan voor u geheel vrijblijvende de juiste metrage uitrekenen. U dient dan een goed leesbare tekening met de juiste maten naar ons te mailen. Daar wij het van tekening af berekenen kan de werkelijkheid wel iets anders zijn. ParketvloerShop.nl is niet aansprakelijk voor eventuele tevelen/tekorten en de daaruit volgende eventuele extra kosten.
Betalingen
1. Hoe kan ik betalen bij ParketvloerShop.nl?
U kunt uw bestelling betalen middels iDeal, een normale bankoverschrijving, Mastercard, Visa, Mister Cash, contant bij aflevering en contant bij het afhalen.
2. Zijn er kosten verbonden aan een iDeal betaling?
Alle klanten kunnen bij ParketvloerShop.nl gratis met iDEAL betalen.
3. Ik heb een betaling via iDeal gedaan, hoe weet ik zeker dat ik heb betaald?
Na elke betaling met iDEAL ziet u een bevestiging die u kunt afdrukken of e-mailen. Ook vindt u achteraf in uw rekeningoverzicht uw betaling met iDEAL terug.
4. Ik wil contant betalen bij aflevering. Komen er nog rembourskosten bij?
Indien u de vloer onder rembours laat bezorgen komen er naast de eventuele bezorgkosten € 15,00 rembourskosten bij. Bij een totaalbedrag hoger dan € 2500,00 EUR kunnen wij geen remboursleveringen meer aanbieden daar de bezorgers niet met zoveel geld over straat kunnen.
5. Het totaalbedrag is hoger dan € 2500,00 EUR. Kan ik nog steeds betalen bij aflevering?
Nee, Bij een totaalbedrag hoger dan €2500,00 kunnen wij u geen rembourslevering meer aanbieden. Dit ivm de veiligheid van de bezorgers.
6. Betaal ik ook extra bij een andere betaalwijze dan betaling onder rembours?
Bij een Mastercard of VISA en voor de Belgische klanten Mister Cash betaling worden er extra kosten berekend. Deze kosten ziet u direct als u de gewenste betaalmethode op de bestelpagina heeft aangevinkt. Bij een contante betaling bij afhalen, een normale bankoverschrijving en betaling via iDeal worden geen extra kosten berekend.
7. Kan ik pinnen bij ParketvloerShop.nl?
Jazeker! U kunt bij ParketvloerShop.nl pinnen.
Bezorging/afhalen
1. Wat zijn de levertijden?
De vermoedelijke levertijden van de vloeren worden vermeldt bij de productdetails van de gewenste vloer.
2. Waar kan ik mijn bestelling in Nederland laten bezorgen?
U kunt uw bestelling laten bezorgen door heel Nederland inclusief de Waddeneilanden. Voor bezorging op de Waddeneilanden worden extra kosten in rekening gebracht. De bestelling wordt tot op de stoep geleverd. U dient er zelf voor te zorgen dat de bestelling binnen komt.
3. Bezorgt ParketvloerShop.nl ook in België?
Ja. U kunt uw bestelling overal in België laten afleveren. De bezorgkosten hiervan hangen af van de aard en hoeveelheid van uw bestelling.
4. Hoe wordt de bestelling afgeleverd?
Uw bestelling wordt netjes verpakt tot op de stoep geleverd. U dient er zelf voor te zorgen dat de bestelling naar binnen wordt gedragen. Daar wij met een extern transportbedrijf werken kan de chauffeur u daar niet bij helpen.
Belgische klanten
1. Levert ParketvloerShop.nl aan Belgische klanten?
Jazeker. ParketvloerShop.nl levert ook vloeren aan Belgische klanten.
2. Bezorgt ParketvloerShop.nl ook in België?
Ja. U kunt uw bestelling overal in België laten afleveren. De bezorgkosten hiervan hangen af van de aard en hoeveelheid van uw bestelling.
3. Wat zijn de transportkosten voor België?
Bij een bedrag van meer dan EUR 1750,00 berekenen wij voor België geen transportkosten. Bij een bedrag tussen de EUR 1250,00 en 1750,00 bedragen de transportkosten EUR 39,95. Bij een bedrag van minder dan EUR 1250,00 bedragen de transportkosten EUR 59,95.
4. Zijn de prijzen voor Belgische klanten gelijk aan die van de Nederlandse klanten?
Ja. ParketvloerShop.nl maakt geen onderscheidt tussen de nationaliteiten. De totaalprijs kan alleen verschillen daar er voor België transportkosten bij kunnen komen (zie vraag 2)
Vragen over Houtenvloer en laminaatvloer
1. Kunnen houten vloeren en laminaat vloeren over tapijt gelegd worden?
Nee, wij adviseren u geen houten vloeren en laminaat te leggen over een tapijt. Hout en laminaat behoeft namelijk een stabiele ondergrond. Tapijt is zacht en onder tapijt ligt meestal nog een ondervloer welke zacht is om het tapijt een luxer gevoel te geven. Deze te zachte ondergrond zorgt ervoor dat uw houtenvloer en laminaatvloer uiteindelijk gebreken zal vertonen zoals kraken of wijkende planken.
Garantie
1. Hoe voorkom ik zoveel mogelijk de noodzaak tot garantieaanvraag?
Alle materialen moeten voor het plaatsen gecontroleerd worden op gebreken. (Plaats geen materiaal met gebreken!) Hanteer bij het plaatsen de legvoorschriften en bij het onderhoud de onderhoudsvoorschriften van de betreffende fabrikant(en).
2. Hoe lang heb ik garantie?
Bij correct gebruik naar de voorschriften van de fabrikant, kunt u jarenlang plezier beleven aan uw laminaat vloer. Al onze fabrikanten bieden jarenlange garanties. Deze verschillen per product en kunnen oplopen tot wel 25 jaar! De exacte garantieduur vindt u bij de productdetails.
3. Wat moet ik doen als een product bij de levering beschadigd blijkt?
Een uiterlijke beschadiging dient altijd op de vrachtbrief vermeld te worden. U dient dus bij de aflevering de producten goed te controleren. Mocht de beschadiging klein van aard zijn, verzoeken wij u te proberen deze planken zo te gebruiken dat de beschadiging niet zichtbaar is. Als de beschadiging van dien aard is dat de planken niet meer bruikbaar zijn, zullen wij de beschadigde producten z.s.m. laten omruilen. Reclamaties van uiterlijke schade die niet vermeld staan op de vrachtbrief worden niet behandeld.
4. Wat te doen als ik denk dat een product niet aan de kwaliteit voldoet?
Plaats geen materiaal met gebreken! U kunt ons dan via info@parketvloershop.nl een mail sturen met de aard van de klacht. Wij verzoeken u ook een aantal foto's te maken van de klacht en deze met de mail mee te zenden zodat wij een goede indruk krijgen van de klacht. Als wij er zelf niet uit komen zal er met u een afspraak worden gemaakt om de klacht ter plekke te laten bekijken door de groothandel/fabrikant. Uw klacht zal dan afhankelijk van de uitkomst van het onderzoek afgehandeld worden naar de bepalingen van de fabrieksgarantie.
5. Waarop heeft u garantie?
ParketvloerShop.nl hanteert net als alle andere (internet)winkels de fabrieksgarantie. Dit beperkt zich tot de materialen met een maximale waarde gelijk aan het onder de garantie vallende materiaal en dus niet tot enige andere schade, vervolgschade of legvergoeding.
Retourneren van goederen
1. Kan ik overgebleven pakken retourneren?
ParketvloerShop.nl hanteert een retourtermijn van 7 dagen na levering tenzij schriftelijk anders aan u bevestigd.
U kunt alleen ongeopende, onbeschadigde pakken laminaat en ondervloer retourneren. Andere materialen worden niet retour genomen. ParketvloerShop.nl berekend 15% retourverwerkingskosten over het geretourneerde.
2. Hoe kan ik retourneren?
U dient er zelf zorg voor te dragen dat de aangemelde retouren bij ParketvloerShop.nl in het magazijn aan de Buorren 1 te Skingen geraken.
3. Hoe wordt de waarde van de retouren gecrediteerd?
De waarde van de retouren (minus 15% retourverwerkingskosten) wordt altijd per bank gecrediteerd. Wij hebben geen contant geld op kantoor.
4. De retourtermijn van 8 dagen na levering is reeds verstreken, wat nu?
Als de retourtermijn van 7 dagen na levering reeds verstreken is dan neemt ParketvloerShop.nl de overgebleven pakken/rollen niet meer retour. Wij adviseren u dan de pakken op marktplaats aan te bieden daar wij hier goede ervaringen van onze klanten over horen.